X

GDDKiA podpisała kontrakty z wykonawcą rozbudowy węzła Szczecin Kijewo, łączącego autostradę A6 z DK10, a także  przebudowy A6 na odcinku Szczecin Dąbie - Rzęśnica

Oba zadania będzie realizował Energopol-Szczecin, a łączna wartość  zawartych umów wynosi ok. 92 mln zł brutto. Zakończenie prac jest planowane pod koniec 2019 r. (odcinek szlakowy) i  w połowie 2020 r. (węzeł Kijewo). Zrealizowanie tych inwestycji będzie oznaczało ukończenie autostrady A6.
Rozbudowa węzła A6 z DK10 Zadanie będzie prowadzone w formule „projektuj i buduj”. Przy wyborze wykonawcy pod uwagę brano: cenę (90 proc.),
termin realizacji (5 proc.) oraz gwarancja (5 proc.). Do czasu realizacji robót budowlanych nie będą wliczane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca).Wszyscy oferenci zadeklarowali 28-miesięczny termin realizacji oraz 10-letnią gwarancję. Kontrakt Energopolu-Szczecin opiewa na 56,62 mln zł brutto wobec budżetu zamawiającego w wysokości 76,08 mln zł brutto.

W przetargu uczestniczyły jeszcze (ceny brutto):

1. Konsorcjum Strabag, Strabag Infrastruktura Południe - 57,62 mln zł

2. Eurovia Polska - 75,64 mln zł

3. Konsorcjum: Polbud-Pomorze, Intop Warszawa, Most z Sopotu - 78,14 mln zł - odrzucona

4. Budimex - 78,44 mln zł

Istniejący węzeł został wybudowany w latach 30 ubiegłego wieku, a następnie w latach 70. i 80. rozbudowano go o  południową część. - Betonowa nawierzchnia autostrady po północnej stronie węzła ma już 80 lat i znajduje się w złym stanie. Część łącznic nie ma pasów włączania i wyłączania, a pozostałe są nienormatywne - podkreśliła GDDKiA. Dodała, że współczesnych parametrów nie spełniają również wiadukty znajdujące się na węźle. Zakres prac obejmie odcinek A6 o długości 1,8 km i DK 10 o długości 1,3 km. Zaplanowano wyburzenie i wykonanie od nowa obu wiaduktów węzła, budowę nowych łącznic i jezdni zbiorczo-rozprowadzających w ciągu autostrady A6. Nawierzchnia autostrady zostanie przebudowana na bitumiczną, a jezdnie zostaną poszerzone o pas awaryjny. - W efekcie powstanie nowy, większy węzeł drogowy, który zapewni zarówno znaczącą poprawę płynności, jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego - wskazała GDDKiA. Modernizacja A6 Szczecin Dąbie – Rzęśnica Autostrada A6 powstała w latach 30. XX wieku i od lat 90. była sukcesywnie przebudowywana. Odcinek od węzła Szczecin Dąbie do węzła Rzęśnica ma długość 3,5 km (obecnie oznaczone jako droga ekspresowa S3).

Jak zapowiedziała GDDKiA, w ramach prac znajdującą się w fatalnym stanie poniemiecką nawierzchnię z płyt betonowych zastąpi nowa nawierzchnia asfaltowa. Skruszony beton z obecnej nawierzchni posłuży jako podbudowa. Nowe jezdnie będą szersze o pas awaryjny, którego nie ma obecnie na tym odcinku. Zostanie wybudowane również duże przejście górne dla zwierząt („zielony most”), a cała trasa wygrodzona. Przebudowa rozpocznie się na północ od węzła Szczecin Dąbie (gdzie kończy się przebudowany w poprzednich latach odcinek), a zakończy przez węzłem Rzęśnica (ten węzeł zostanie przebudowany w ramach realizacji odcinka Brzozowo - Rzęśnica drogi S3). Przy wyborze wykonawcy pod uwagę brano: cenę (90 proc.), termin realizacji (5 proc.) oraz gwarancja (5 proc.). Kontrakt Energopolu-Szczecin opiewa na 35,41 mln zł brutto wobec budżetu inwestora w wysokości 51,85 mln zł brutto. W przetargu uczestniczyły jeszcze (ceny brutto):

1. Konsorcjum: Strabag, Strabag Infrastruktura Południe - 36,88 mln zł

2. Mostostal Warszawa - 39,30 mln zł

3. Budimex - 43,80 mln zł

4. Eurovia Polska - 52,32 mln zł

5. Konsorcjum: Max Boegl Polska, Max Boegl Stiftung - 52,72 mln zł

6. Konsorcjum: Berger Bau Polska, Berger Bau - 55,27 mln zł

Wszyscy oferenci zadeklarowali 10-letni okres gwarancji, a niemal wszyscy 22-miesięczny termin realizacji (wyjątek Eurovia - 24 miesiące). Do czasu realizacji robót budowlanych nie będą wliczane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca). Inwestycja będzie realizowana w formule „buduj”, więc wybrany wykonawca będzie mógł bezpośrednio po podpisaniu umowy przystąpić do robót budowlanych. - Ten odcinek A6 to fragment głównej trasy dojazdowej na zachodnie wybrzeże Bałtyku, na której natężenie ruchu podczas wakacji znacznie wzrasta. Dlatego od 15 czerwca do 31 sierpnia wykonawca nie będzie mógł zawężać przekroju drogi (mają być dostępne po dwa pasy ruchu w każdą stronę) - wskazała GDDKiA. - Poza okresem wakacyjnym jedna z jezdni autostrady będzie zamknięta (wykonawca będzie ją przebudowywał), a ruch w obu kierunkach będzie odbywał się drugą jezdnią. Taki rozwiązanie powinno ograniczyć powstawanie zatorów drogowych związanych z prowadzoną przebudową - podsumowała.

 

zródło : www. budowncitwo.wnp.pl

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem